Friday, July 27, 2007

Rock Kapak

Gadisku
Seri mewangi bagai disiram selautan kasturi
Gadisku
Terindah padamu kerna tak pernah meminta selain cinta
Dialah gadisku (selalu) selama-lamanya

Tak peduli kata orang terhadap dirinya
Aku tahu dia gadisku
Tak peduli nista yang terlempar padaku
Dia tahu dia gadisku

Cinta kan bermakna jika sama saling memahami
Cintaku bercahaya jika disulami cinta suci

Gadisku...

Dikaulah hidup ini rangkap tak bermaya
Dia datang membawa harapan
Di kala hari-hariku menjadi gelita
Dia datang membawa cahaya

The song above is called Gadisku by the group Search. I'm feeling a lil bit nostalgic today folks. Best jugak layan lagu rock kapak ni sometimes. I'm feeling so 80s today. Hehehe...Picture below is of the group Wings. Used to go gaga over Awie back then. BACK THEN! (I cannot stress that enough)

Hahahaha...check out the tight jeans!! Can breath ah? :P

Have a good weekend everyone!


39 comments:

vedd said...

Made me remember this quote: "Jhowo pun Jhowo laa, janji ROK!" hehehe.. Yeap that was the golden era and you made remember the head banging sessions at PLK.. errr kau pun head bang kan dulu hehehe

Cosmic_GurL said...

Hahahaha! Mmg classic la that quote! Wei, aku head banging ngan korang aper dulu. I still have the picture of u, checo and kasim head-banging together. Hahaha! Aaahh..those were the days...we've been friends for 15 years now vedd since 1992! :)

Sweettooth said...

i mmg nyampah ngan awie sejak azali, used to kutuk him n gado wif my mate who is really into him. hv alwiz preferred amy search esp. sbb dia nyanyi lagu rozana which is 1 half of my name ahaks! but heheeee (maluuu....) sumtimes sker gak layan rock kapak zaman late 80's ittiew.

diamond baby said...

Yalah I used eh make that still kutuk awie like mad but ask me to sing his songs..I hafal hokay..benci tapi suka punya case..hehe

Yours Truly ... XOXO said...

owh heey i remember the song...ehehhe mase tu i stil budak budak lagi... ;P sangat suke main sungai...ehehe

katakbesar said...

cosmic dear..
alamakkkkkkkkk !!!
we both posted the same topic today

it's must be a friday factor
spooky and reminiscing
:)

yeahhhh.. janji rocckkkkk!!!!

Cosmic_GurL said...

sweettooth - Hehehe...penah tengok tak movie Rozana 87? Back then semua org rambut besar2 cam sarang tebuan. Hahaha! Awie dulu kuit per :P

DB - Hahaha..sama lah kita berdua. Tapi lagu Wings dulu2 best kan? Until they got that guy Mus to replace Awie then dah tak best dah..

XOXO - Budak2? Alamak, now I feel so old. hehehe...

katakbesar - Hey ure right! Mmg Freaky Friday abis! Hehehe...But u have to admit rock songs back then were so much better la..both melody and lyrics were good!

Skang ni lagu merepek2 la like Goreng Lempeng Hangus la, Rindu Serindu-rindunya la..ntah apa2 tah

DiaHarris said...

pakai jeans ketat supaya tidak jatuh.. nyeheheee..

superdzu said...

hahahahaha tight jeans sexy ok!

but their rambut tu...fuh kalah digital perm!

thewailer said...

cosmicgurl, was that dude from the second right wearing pink boots, now that was niceeeee...

and the song 'gadisku' is in my pod because it's still nice :)

akula said...

Hahaha. Good one! I used to dressed like that, with chains hanging everywhere. Bring back memories.

I still love heavy metal but in more civilised and sober way.

Freak & Geek said...

lagu tu ok aper...


hik..hik..hik...

lx said...

LOL brings back memories of a similar pose like this in the hills of Scotland in the late 80s with my uni mates but it was ala U2 hahaha we were on a Europe road trip in the summer!

Cosmic_GurL said...

diahariss - U sure? Kalau ketat sgt kang mandul plak. Ahaks!

superdzu - Errmmm that ketat sexy? I dont think so. Hahaha...rambut tu kalau lepas kutu sekor shiok kutu tu

thewailer - pink boots are nice...only when a girl is wearing it not a mat rock kay. LOL!

akula - seriously? And girls dig that back then?

FnG - Lagu aper yang okay?

Cosmic_GurL said...

Alex - Hahaha..I guess guys our generation have one time or another posed ala rocker like that...80s are so cool kan? LOL!

Red Raven said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Red Raven said...

I was really not into rock kapak that time... sibuk dengan trash metal..Sepultura, Sodom..tapi adalah juga diselit kan dengan the occasion Gersang...hehehehe...

Freak & Geek said...

lagu gadisku - search tuh.. tangkap leleh... kuangkuangkuang

tapi my most fav group would be gersang ngan black rose.. woot woot!

Ms J said...

ohhh my god, i cant get that tune out of my head now. u know i 'tangkap cintan' for the first time at 13 with a dude who hums this tune .. i have to write a posting about my lagu lagu rock maleyu jugaklah, next.
today's feeding, baby J will hear me sing Search and Ella's old tunes, no rockabyebaby stuff.

The Winged Acrophobic said...

I saw Rozana...Cinta 87 after SPM. Lurve the song. Glad Amy and not Awie who sang it.

Cosmic_GurL said...

Raven - Oh oh I love Man Bai back then! He was so cute. Loved Acis too. Hehehe..

FnG - Mmg leleh n lentok beb! Hahaha! Yup, that drummer from Blackrose (whatshisname) was so cute! Rambut panjang mengurai lagi :P Wonder what happened to him?

Ms J - Hahaha...Ella and Search huh? Not bad, not bad :)

WA - Heheh..tengok kat cinema ke bro?

missy is K.U said...

ntahlaa..i blm lahir lagi kot waktu ni, wahhhh...
kekkeke..still go gaga over awie...jgn memain...

EDDY PURNAMA SPARROW said...

still remember rambut rasta awie nyanyi lagu sejati....hahahahahah...masa juara lagu...

ti.e.na said...

gimme rock kapak anytime of the day bebeh!that is,during karaoke session lah.hehehhh :p

Cosmic_GurL said...

missy - U go gaga over Awie now??? But he's so fat now. hahaha!

Eddy - Hehehe..yeah yeah I remember that. It was Juara Lagu 89 kan? yang masuk final 80% rock bands

tiena - Wooohoo! Samalah kita. Suka bernostalgia zaman 80an masa karaoke :P

Lil' Miss Easydent said...

oh dear, i so love this song! in fact i love most songs by search. they're like the ultimate band kan? u can compare them even to western bands, yet their aura n fever was unmatched! ;)

trueblue said...

I'm more a Search fan than Wings. And Amy still looks good now, kan?

ytxis said...

Dont you think Awie looks like Erra Fazira in the pic?

The Winged Acrophobic said...

Tengok kat Panggung Odeon Ipoh. Now defunct.

D.N.A.S said...

Oh, those good old days.
Can't believe this song is almost 20 years old now, but still a pleasure to the ears.

Cosmic_GurL said...

LME - Heheh...have u gone to any of their concerts?

trueblue - I must admit Search had mroe good songs that Wings coz their songs are mostly composed by M.Nasir..Wings however had JS Kevin...

ytxis - Whaaatt?? Hahaha...Is that why u think Awie mengorat Erra?

WA - Aaahhh...Ipoh mali...Ali Setan was the 1st movie I watched at the cinema and I loved it!

Dnas - Romantik abis kan the song? They dont make good songs like this anymore

UglyButAdorable said...

rawk kapak sehhh....

i still like and listen to them...

i suker joe dari awie (back then ok..hehhhhhehhh)

mt 2 brothers dulu dulu pakai camtu laaa..nasib jadik manusia dah...hahhahhaaaa....sakit jantung mom i..

Desparil said...

the guy behind me just played that song... one of your readers kot?

suzequatro said...

those jeans, hairdo, faces are tersangat rock kapak ! jom kita rock kapak!!

haha dess ... so funny..

Cosmic_GurL said...

UBA - Joe Wings dulu pun kiut. Now he looks like an Ustaz with the jambangs and all. Ahaks!

Desparil - Wow! Ask him la why he pasang that lagu. Wei, bila nak update your blog ni?

suze - Joms layan head banging suzie schmoozie :P

Freak & Geek said...

sis, the drummer is mario, rite? he tied the knot with ida nerina kan somewhere last year?

Freak & Geek said...

silap2, drummer's name -shahril/shahrir.

Cosmic_GurL said...

FnG - I wikipedia-ed and found this!
Ajin (vokalis)
Mario (bass)
Jepp (gitar)
Ain (drum)

So i think yang cute tu Mario la kot and he was the bass player, not drum...hehehe...

-guile- said...

ahahha... rock kapak. lama giler tak dengar. very the nostalgic ones! *sheepishly* i don't know much about malay songs.. rock kapak ka.. lendir ka.. i only know yg top top ones ajer.. by search / wings.